Premierul Victor Ponta pare să fie un cititor asiduu de literatură motivațională, din care, mai ales, a învățat că, dacă are încredere în forțele proprii și repetă cu glas tare „Totul merge bine și eu sunt perfect”, întreg universul va conspira pentru împlinirea planurilor sale. Uneori, uită că nu se află în fața oglinzii și face, în public, declarații la superlativ, ce te lasă cu gura căscată. Toată lumea și-o amintește pe aceea despre „cel mai cinstit guvern”, abandonată după faza cu plagiatul, deciziile ANI și dosarele de la DNA, însă adevărata mantră guvernamentală, reluată sub diverse forme este „Noi muncim!”. În continuarea acesteia, vine una rostită astăzi, în premieră, la instalarea noului ministru al Transporturilor, Ramona Mănescu. „De aia am avenit la guvernare, ca să arăt eu cum se construiesc (autostrăzile n.n.), ca să arăt că se poate face și Comarnic-Brașov și Pitești-Craiova și centura Sud, de aia am venit la guvernare. Dacă eram mulțumit, rămâneau Boc și cu Berceanu și cu Boagiu”, a spus, sigur pe sine, dl Ponta. Auzindu-l, mi-am imaginat cum o coloană de monștri metalici toarnă, ritmic, kilometri de asfalt în șanțurile precis decupate, ghidați din spatele ecranului de Marele Drumar. Astfel, de Crăciun, dna Mănescu, pasionată de condus, va ajunge mai repede la casa de vacanță din Predeal.
Datele din teren arată însă că dna ministru va trebui să mai aștepte, autostrada pe care circulă dumneaei având termen de finalizare prin 2020. M-aș bucura însă ca dl Ponta să taie curând panglica la cele patru, modeste, aflate în execuție, care ar urma să fie gata în septembrie și noiembrie, anul acesta. În total, 86 de kilometri, adică o nimica toată pentru cineva care dă lecții de construit. Pentru anul viitor și-a propus doar 70 de kilometri, ceea ce, în raport cu declarația reprodusă mai sus, e dezamăgitor și îngrijorător, fiindcă va avea nevoie de 10 ani pentru cei 800 planificați. Dacă nu construiește mult mai mut decât Emil Boc, poate că actualul premier vrea să demonstreze că poate să o facă mai ieftin și mai bine. Dar cu domnul acela care a uitat „șpaga” în dosarul licitației Comarnic-Brașov, șef al Companiei Naționale pentru Autostrăzi, mă tem că și-a băgat dracul coada. În fine, dacă nu-i iese kilometrajul la termen, premierul se poate consola cu noua aeronava specială, care chiar arde distanțele. În fond, marii drumari politici nu au nevoie decât de autostrăzi imaginare, de survolat în avion și elicopter.